Sunday, September 30, 2012

Up And Down



Ehem ehem, assalamualaikum!

Bak kata kakak gojes si Maria Elena, ' tak jawab dosa, kalau jawab sayang ' ;)
Alhamdulillah saya kini sudah rasmi bergelar senior tahun 3! wohoo!
Pejam celik pejam celik sudah dua tahun lebih dekat UPM ni. Rasa macam baru semalam first year harini dah third year. Actually banyak sangat cerita basi yang dah lapuk busuk peram dibuat pekasam. And yes cerita ini ceita lapuk!
Ehem.. So many things happen during the last two months holiday. And I admit, itu adalah antara waktu tergetir sepanjang 22 tahun aku hidup di dunia yang fana ni. Aku boleh simpulkan masa itu adalah zaman kegelapan dan kejatuhan aku. Masalah, dugaan datang bertimpa-timpa sampai kekadang rasa tak mampu nak teruskan hidup. At once i feel to quit my study, and yes bekerja untuk menampung kehidupan yang serba serbi tak mencukupi.
Alam pekerjaan sangat memenatkan,dan totally berbeza dengan environment time study. Aku meronta pada mulanya dengan pekerjaan dan gaji yang aku kira tak setimpal dengan usaha hasil kerja. Tetapi bak kata mak tercinta, apa pun berlaku kita mesti sabar dan sabaarr dan sabaarrrr. Sampai satu tahap tu aku rasa muak, jelak, benci dengan perkataan sabar tu. Sampai bila nak bersabar? Yelah, jiwa muda memberontak taknak hidup macam ni kan. Dugaan demi dugaan datang berguling bergolek sekali gus. Sampai terduduk aku terkesima tatahu apa nak buat.
Ramadhan aku tahun ni penuh dengan dugaan. Allah uji iman aku dengan datangkan aku masalah. Dan aku bersyukur mak selalu ada disamping di sisi walaupun time tidoq! Ya saya memang sweet sebab tiap malam tido dengan mak! :D
Dan segala masalah Alhamdulillah dipermudahkan. Sehingga lah cuti sem berakhir dan bermulalah kembali life aku sebagai seorang pelajar. Everything seem to be normal again. Kehidupan kampus yang sama, cuma sem ni kunun tekad tamau lagi pergi booth booth jual baju tuuu! memang tanak perhabeih duit beli benda bukan-bukan lagi daa. hoho!
Harapan untuk sem baru tahun baru ni, first nak naikkan pointer!
So tamau dah ponteng-ponteng kelas da. Taubat! haha
And thanks dan sekalung penghargaan untuk si Incik Hati dan cik ain atas kata-kata semangat kalian!
Saya kini lebih taf, comel lagi bergaya! Oke tak part comel tu tipu jee.
Oh yes, say NO to SCANDALISM dan semua yang sewaktu dengannya. :P


SO lets rock the world bibeh! Life must be go on and may Allah ease everything ;)










p/s : Rasa macam nak menikah loni jugak. bole? :D











No comments:

Post a Comment